X

למה הסלבס בוחרים שמות מיוחדים לילדיהם?

יאן, בנו, שאלימר, אפל, נורת', איג'יפט, ג'אגר ואלף הם רק חלק מהשמות שנתנו סלבריטאים מהארץ ומהעולם לילדיהם. הפסיכולוגית לימור בר-אפטר מסבירה את הקשר בין ילדי המפורסמים לשמות נדירים
תינוקות, קולנוע, פופקורן, חיים בסרט
לפעמים נדמה שהורים שהם סלבס חיים בסרט (צילום: depositphotos)

לא במקרה מיד אחרי שאתרי הרכילות מבשרים על מפורסם נוסף שהופך להורה, כולם מתעניינים בשם שנבחר לרך הנולד. כבר התרגלנו לעובדה שהסלבס אוהבים להפתיע את הציבור עם שמות מיוחדים במקרה הטוב, והזויים במקרה הפחות טוב. האם מדובר במקריות או שיש משהו במעמד הסלבריטאיות שמעודד חיפוש אחר שמות לא שגרתיים?

"המפורסמים הם בדרך כלל אנשי אמנות, כך שיצירתיות היא חלק מרכזי בזהות שלהם. הממד הזה באישיותם בא לידי ביטוי גם במתן שם יצירתי לילדיהם", אומרת לימור בר-אפטר, פסיכולוגית קלינית מומחית בהדרכות הורים וטיפול בילדים.

"חלק מהמפורסים גם תופסים את עצמם כקובעי טרנדים. עקב כך הם מרגישים פחות כבולים למוסכמות, ויכולים לאפשר לעצמם שמות מיוחדים. לא במקרה פעמים רבות שמות שנתפסים במיוחדים, הופכים שכיחים יותר בעקבות הפרסום לו זכה השם".

כדוגמה לכך אפשר להציג את משי קליינשטיין. אנשים היו המומים כשריטה ורמי בחרו בשם משי לבת שלהם. שני עשורים מאוחר יותר, השם משי נשמע הגיוני ומוכר. אולי הוא עדיין לא שכיח, אבל כבר לא כל כך מוזר. אותו דבר עם השם יאן של אייל גולן ורוסלנה, שמיד לאחר הולדתו נולדו עוד עשרות תינוקות באותו שם בישראל.

היבט נוסף אליו מתייחסת בר-אפטר, הוא הרצון של הסלבס לבלוט ולהפוך לאייטם. גם אם הם מהסלבריטאים שמנסים להרחיק את הילדים ממצלמות הפפראצי, בבחירת השם הם לא מצליחים להימנע מלשקף את עצמם.

"השם שניתן לילד מייצג את המשאלות והפנטזיות של ההורה. לעיתים הילד נחווה כשלוחה של ההורה, והאופן בו הילד נתפס, מקרין על הדימוי והערך של ההורה", מוסיפה בר-אפטר. "במקביל לכך, חלק מהמפורסמים זקוקים להכרה מתפעלת, ומתחזקים דימוי שלהם כאינדיבידואלים, עם סגנון אישי ייחודי. דבר זה, יחד עם העובדה שהילד לא נתפס כעומד בפני עצמו אלא כהמשך של ההורה, משתקף בשם המיוחד שהם נותנים לו".