X

משפחת גאגולאשוילי: "הכל בגלל התכשיטים"

הסיבות המקוריות לבחירת השמות טליה, שרה אלין ומוריאל. סיפורה של משפחה קופצנית ומצחיקה
משפחת גאגאשווילי
"לא יושבים לרגע". משפחת גאגאשווילי

·         בני המשפחה: אבישי (34) משפץ מצבות ומאיה (32) דוקטורנטית לכימיה, הורים לטליה בת 5 וחצי, שרה (אלין) בת השנתיים ומוריאל (שמעון) בן החמישה חודשים

·         במילה אחת, אנחנו משפחה: פעילה! (בעיקר הילדים ואני כי אבא תמיד עובד לצערנו) יש לנו "קוצים בטוסיק" אנחנו לא יודעים לשבת במקום ולנוח.

·         ארוחות משפחתיות: "אנחנו שומרי שבת אז כמובן ששישי בערב ושבת בצהריים ובערב אנחנו כולם יחד. במשך השבוע ב-18:30 תמיד זמן ארוחת ערב, אבל ב-90% מהמקרים בלי אבא כי הוא בעבודה. וכשהוא לא בעבודה, הארוחה הופכת למושקעת יותר וחגיגה גדולה"

·         מדד הדתיות בבית: "אנחנו חוזרים בתשובה אז כמובן ששומרים מסורת וחג ברמה גבוהה. דואגת לעשות מסיבות חנוכה ופורים בבית ותמיד מארחים בחגים"

·         סגנון חיים ובילויים מועדפים על המשפחה: "אנחנו מאוד אוהבים פארקים, נדנדות קרוסלות ומגלשות ומבלים שם הרבה מאוד. כשהגדולה בשיעורי ריקוד אני נוהגת להסתובב עם הקטנה בעיר העתיקה"

·         מריבות ופיוסים: "יש לא-מעט מריבות. אני דורשת מאוד בכל הנוגע לחינוך הילדים אבל מצד שני גם נותנת המון אז מצפה לקבל בחזרה. וכשאני לא מקבלת מה שאני רוצה, אני פחות נעימה ולרוב זה מסתיים בבכי, אבל אז גם בחיבוק, נשיקה ולפעמים גם בשוקולד."

·         קילומטראג' – טיולים בארץ, נופש בחו"ל: "יש לנו משפחה בצרפת ובאנגליה אז משתדלת לפחות פעם בשנה לטוס לבקר אותם (סבתא שלי עוד חיה באנגליה)"

·         שבתות אצלנו הן: "הדבר הכי כייפי ומחבר שיש!! אין טלוויזיה, אין פלאפון, רק אנחנו המשפחה! לפעמים אנחנו ישנים אצל אחת המשפחות ומעבירים שם בכיף גדול את השבת."

·         הכי ישראלי בעינינו: "החגים! חגים אצלנו הם עניין מאוד חשוב, הכנה מוקדמת, אני מסבירה לילדים את החשיבות ומרגישים מאוד את החגים אצלנו."

הסיפור מאחורי בחירת שמות בני המשפחה

"טליה – כשמה כן היא, ברכה מהשמיים!!! לבנה של בת-דודתי קוראים טל והוא מאוד מיוחד ללבי, אז אחת מבנות המשפחה הציעה לקרוא לה טליה. התלבטנו מאוד בין טליה לבין נועה. וביום שבת כשהייתי בבית החולים, בעלי הלך להתפלל בבית הכנסת של בית החולים וסיפר שאיך שהוא נכנס הייתה קופסה ענקית שרשום עליה 'טליתות' ואז הסיק שזה "המסר".

שרה אלין נקראה על שמה של החברה הכי טובה של אמא שלי – שרה, אישה מדהימה ומצחיקה ואלין זהו השם של אמא שלי. אמא שלי פעם אמרה שנכדה שתקבל את השם שלה – היא תקבל גם את כל התכשיטים שלה, אז בעצם דאגנו לירושה 🙂 וקראנו לה שרה אלין.

השם מוריאל נולד משילובם של שמות הסבים הכי אהובים שלנו – סבא מורדכי, סבו של בעלי וסבא אלי, סבא שלי. בעלי ואני רצינו שנינו לקרוא לבן על שם הסבא האהוב והמצחיק שלנו (כל אחד וסבו שלו). לבסוף בעלי הציע פשרה עם השם מורי (מרדכי) ואל (אלי) = מוריאל. בנוסף, משמעות השם מוריאל היא גם – האל הוא מורי, וזה מתחבר לחזרה בתשובה שלנו. לאחרונה גילינו ממש במקרה שפירוש השם מוריאל בגרוזינית הוא עקרב. ומוריאל נולד ב-20.11, מזל עקרב."