X

משפחת ויינברגר: "המקום שבו היכרנו, התאהבנו והתחתנו"

הר הכרמל מקודש לחמש דתות, מבטא סובלנות, פלורליזם והמקום שבו ההורים הכירו. הסיבות המרגשות לבחירה בשם כרמל
משפחת ויינברגר
משפחת ויינברגר. צילום מתוך האלבום המשפחתי

·         בני המשפחה: טלי (33), עוזרת מחקר בחברת ביוטכנולוגיה ואמיתי (38), מורה דרך עצמאי, הורים לכרמל בן החמישה חודשים

·         במילה אחת, אנחנו משפחה: "מצחיקה. עם הכל מנסים להתמודד בהומור ועם צחוק."

·         ארוחות משפחתיות: "מדי פעם, למרות שהמשפחות שלנו גרות לא רחוק אנחנו לא מתראים מספיק וחבל. קצב החיים, עבודה, קשה לתמרן"

·         מדד הדתיות בבית: “חילוניים עם הרבה כבוד ועניין במסורת”

·         מריבות ופיוסים: "יש מתחים כמו לכל זוג עם תינוק. מחסור בשינה ובזמן זוגי גובה מחיר. צריך לזכור גם כשרבים וכועסים שאנחנו צוות וחברים הכי טובים, לנסות גם לראות את הדברים מהצד של האחר ולא רק מהזווית שלך. הומור כמובן תמיד עוזר."

·         קילומטראג' – טיולים בארץ, נופש בחו"ל: "אצלנו הסנדלר קצת הולך יחף. בגלל שאמיתי מדריך טיולים הוא רוצה לנוח בזמן הפנוי שלו. יוצא שאנחנו מטיילים יותר בסביבת הבית. הכרמל מלא במעיינות, ואדיות ופינות חמד שכיף לשבת בהם עם פק"ל קפה ולראות את הים. גם לשוטט בחיפה אנחנו אוהבים. לגלות מקומות חדשים או דברים שלא ידענו למרות שאנחנו כאן הרבה שנים."

·         שבתות אצלנו הן: "זמן לנוח ביחד בבית, להוריד הילוך, לראות משפחה וחברים."

·         הכי ישראלי בעינינו: "לחשוב שהדשא של השכן ירוק יותר. אנשים יהיו מאושרים יותר אם יפסיקו להשוות את עצמם לאחרים וישמחו בחלקם. שיתוף התמונות ברשתות החברתיות, הצורך של אנשים לחלוק כל רגע משמח, כל ארוחה וכל חופשה יוצר מצג שווא שהחיים שלהם מושלמים. השוואה, תסכול ואפילו דיכאון הם בלתי נמנעים כתוצאה מכך. אנחנו משתדלים לצלם פחות ולהנות מהרגע יותר למרות שמופעל לחץ מהסביבה לתעד ולצלם. ואם כבר לצלם אז לא בסמארטפון אלא במצלמה טובה שבאמת תהיה מזכרת."

הסיפור מאחורי בחירת שמות בני המשפחה

"את השם כרמל בחרנו באמצע ההריון והיה לנו ברור שזה יהיה השם שלו. פשוט לא מצאנו שם אחר שהצליח להתעלות על כרמל. שנינו מחוברים מאוד להר הכרמל, כאן אנחנו גרים וכאן גם היכרנו, התחתנו ועוד. כשהתחלנו קצת להעמיק במשמעות של השם גילינו שזה הר שקדוש לחמש דתות שונות (יהדות, נצרות, איסלם, לדת הדרוזית ולדת הבהאית) – אהבנו שזה מסמל סובלנות ופלורליזם. חיפה נדירה מהבחינה הזאת, חמש הדתות האלה מתקיימות בה בשלום. מאז שנולד קיבלנו הרבה מחמאות שבחרנו שם יפה ושורשי, עדין ויחסית מקורי."