X

משפחת טולדנו: "הכל נשאר במשפחה"

דניאל ואבי"ה הם שמות ילדיהם של משפחת טולדנו. מהן הסיבות המפתיעות לבחירתם?
משפחת טולדנו
משפחת טולדנו. צילום מתוך האלבום המשפחתי

·         בני המשפחה: תהילה, מורה לאנגלית ועידן, בעל חברה לגינון, הורים לדניאל בן 4.5 ואביה בת 9 חודשים

·         במילה אחת, אנחנו משפחה: "חמה, הומוריסטית ובעיקר שמחה"

·         ארוחות משפחתיות: "מכיוון שאנו שומרי מסורת ושומרי שבת, כל ערב שישי ושבת בצהריים מתקיימות אצלנו ארוחות שבת משפחתיות כיד המלך לכבוד שבת. שבת זה הזמן המשפחתי הכי קסום שיש – ללא טלפונים, טלוויזיות, נסיעות, עבודה ושגרה. רק משפחה נטו."

·         מדד הדתיות בבית: "מסורתיים "

·         סגנון חיים ובילויים מועדפים על המשפחה: "אנחנו משתדלים לגוון ולנסות לטעום את החיים מכמה כיוונים. למשל, לעשות "על האש" בספונטניות בבית, לבקר בגן חיות, פארק מים בקיץ, מסעדות, בתי מלון בארץ וגם טיולים בחו"ל כשמתאפשר."

·         קילומטראג' – טיולים בארץ, נופש בחו"ל: "יעד אהוב במיוחד הוא אילת. יצא לנו להיות בשייט ביוון ובקפריסין עם דניאל ובשנה האחרונה טסנו לבוקרשט רק שנינו."

·         שבתות אצלנו הן: "משפחתיות, אוכל טוב, חברים טובים, מנוחה לגוף ולנפש ובעיקר שבתות של קדושה ושמירה על המסורת."

·         הכי ישראלי בעינינו: "צה"ל"

הסיפור מאחורי בחירת שמות בני המשפחה

"כשהריתי עם בתי השנייה והבנתי מהו התאריך המשוער של לידתה, ישר ידעתי מתי היא תיוולד. אבי היקר נפטר באופן טרגי כשלושה חודשים לפני שהריתי ושמו יהודה. חודשיים וחצי לאחר פטירתו ערכתי ערב הפרשת חלה בביתי לעילוי נשמת אבי וגם כסגולה לפרי בטן. שבועיים לאחר מכן גיליתי שאני הרה ואביה נולדה ב- 21.7.16, בדיוק באותו יום שאבי נפטר לפני שנה. אציין שבמהלך הלידה האחות הודיעה לי שיש בעיה מסוימת וקראה לרופא. בזמן שהלכה התפללתי וביקשתי מאבי שיעזור לי לסיים את הלידה בשלום. כשהרופא הגיע ובדק אותי הוא אמר שאין לי כלום והלידה מתקדמת יפה… האחות ממש התעקשה שמשהו לא בסדר אך לאחר רבע שעה ילדתי בלידה טבעית ושתינו היינו בריאות ושלמות. לכן החלטתי לקרוא לה אבי"ה – רשי תיבות אבי-יהודה וגם אביה זה "אבא שלה". הילדה המתוקה והיפה הכניסה לנו אור לחיים ולמרות שאת סבא היא לא תכיר, היא תישא את שמו בכל מקום שתהיה."

דניאל בני הבכור קראתי על שם הנביא דניאל, שהיה אדם חכם מאוד בין שאר מעלותיו, וכך כיוונתי שבני יהיה ואכן הוא ילד נבון מאוד וגורם לנו הרבה נחת."

משפחת טולדנו
תהילה, עידן, דניאל ואבי"ה טולדנו