X

איך לבחור שמות לתאומים או לשלישייה ?

עמי ותמי, אמנון ותמר, הוד והדר, עמית ורעות או דוד ויהונתן - על מה כדאי לחשוב לפני שמחליטים מה יהיו שמות התאומים? המדריך המלא 
תאומים, שמות תאומים
השמות לתאומים לא חייבים להיות תואמים (צילום: depositphotos)

אחת המשימות המאתגרות בהריון היא למצוא שם מתאים לתינוק שעתיד למלא את חייכם. המשימה קשה שבעתיים כאשר מדובר בתאומים או שלישייה. לא רק שמדובר בשניים או שלושה שמות, אלא שיש היבטים נוספים שההורים לעתיד צריכים לחשוב עליהם.

לפניכם כל ההתלבטויות שעולות עוד בשלב ההריון, והצעות לשמות מתאימים:

האם צריך להיות קשר בין שמות התאומים?

הקשר והחיבור בין התאומים הוא מתבקש באופן טבעי. הביטוי שלו יתגלה ברבדים שונים ורבים בחייהם, ולכן אין הכרח שהשמות יהיו קשורים אחד לשני. עם זאת, באופן טבעי מכיוון שמדובר בילדים לאותם הורים, לרוב השמות שייכים לפחות לאותה קטגוריה: שמות מהמקורות, שמות בינלאומיים או שמות ארוכים, שמות קצרים וכו'.

כאשר מדובר בבן ובת, קל יותר לבחור פשוט את השם שאתם הכי אוהבים לבן ואת השם שאתם הכי אוהבים לבת. כאשר מדובר בתאומים בני אותו מין, לפעמים כל אחד מההורים בוחר את השם האהוב עליו (בתנאי שהוא מקובל על ההורה השני) או שבוחרים שני שמות מתוך "בנק שמות" שבחרתם יחד.

אם בכל זאת החלטתם שצריך להיות קשר בין השמות, אלו האפשרויות:

שמות המתחילים באותה אות

ישנן משפחות, במיוחד במקרים שבהם שמות ההורים מתחילים באותה אות, הקובעות אות ראשונה שתאחד את כל בני המשפחה – או לפחות את התאומים. יש לנו אפילו כמה הצעות:

שמות בעלי משמעות זהה

פעמים רבות השם הוא ביטוי לדרך בה אנו רואים את התינוק – למשל האור שלנו, מתנה לחיים או זך ומלא חיים כמו מים. במקרה כזה, מאוד מתאים לבחור לתאומים שמות המבטאים את אותה משמעות. למשל:

שמות מאותה קטגוריה

בדומה לשמות בעלי משמעות זהה, ניתן לבחור נושא מסוים שההורים מתחברים אליו כמו סוגי ציפורים, אתרים בישראל, חיות בר, צמחים, אבני חן וכו'. למשל:

שמות בעלי צלילים דומים

פעמים רבות הורים מתחברים לשם בזכות הצליל שלו, ולא רק בגלל המשמעות. במקרים כאלו הצלילים של שמות התאומים יכולים להיות משלימים או מתחרזים. אפשרות אחרת היא שמות שמתחילים או מסתיימים בשם האל.