X

ביכורי פרי הבטן: שמות מתאימים לילדי חג שבועות

קציר, עומר או רות? בחרנו עבורכם את השמות שמסמלים את תקופת חג הביכורים
שבועות, ביכורים, חלב, ילדה, שדה שיבולים
השמות הכי ארצישראליים שיש (צילום: depositphotos)

החג האחרון של השנה העברית הוא גם אחד האופטימיים שבהם. לשם שינוי אין כאן סיפור על סכנה לאומית גדולה שבזכותה הגענו עד הלום. מדובר בחגיגה של הטבע, שמחה על מה שהאדמה נתנה לנו. עם זאת, זהו חג דתי שזכה להיכלל בשלושת הרגלים, והסיפור התנ"כי המלווה אותו הוא סיפור האהבה של מגילת רות, הסבתא רבתא של דוד המלך. אין ספק שהילדים שנולדו בתקופה זו של שלהי האביב, ראויים לשם שיכבד את מועד הולדתם.

שמות הקשורים למסורת – מגילת רות מסמלת את המנהגים הכי אנושיים בתורת ישראל, את הדאגה לגר, ליתום ולאלמנה. זהו סיפור מלא חמלה ואהבה המהווה גם את ראשית ממלכת דוד. אלו השמות המקובלים מתוך המגילה: רות, נעמי, בועז ואלימלך. ניתן גם להרחיב לשאר חוליות השושלת: עובד, ישי ודוד. מי שמחפש שם מיוחד יותר, יכול לבחור בשם מואב – המרמז על מוצאה של רות.

שמות הקשורים לביכורים – חג הביכורים הוא חגיגה על סיום עונת קציר החיטים. אלו השמות שהכי מחוברים לאדמה: עומר, ניר, אלומהאסיף, איטן, קמה, תלמה.

שמות הקשורים למנהגי החג – בחג שבועות מברכים על שבעת המינים, אלו השמות הנגזרים מתוכם: גפן, כרם, תמר, תמרה, תמרי, דקל, רימון, דבש, והמיוחדים יבחרו גם בשם תאנה. בנוסף, שבועות הוא אחד משלושת הרגלים, בהם עלו בני ישראל לבית המקדש, לכן ניתן לבחור בשמות המרמזים על המנהג כמו דביר, אריאל וציון. אפשרות אחרת היא פשוט לקרוא לילד או לילדה בשם החודש – סיון.