X

שמות לילדים שנולדו באביב

התחדשות ופריחות מסמלות את בואם של האביב וחג הפסח. לפניכם שמות לבנים ולבנות המתאימים לתקופה הנפלאה הזאת. ילדי האביב
אביב, תינוק, פרח, פריחה
כמה כיף להיוולד באביב, כשהכול פורח מסביב (צילום: depositphotos)

משה, גיבור יציאת מצרים, סיני, אביב או שם עם ניחוח בינלאומי כמו "אפריל"? עונת האביב המגיעה עלינו לטובה, בראשות חג הפסח – מזמנת אלינו עולם שלם של שמות אפשריים לתינוקות. ניחוח של התחדשות באוויר, כשהכול מסביב פורח, צומח ושמח. שחרור מעבדות לחירות, תחושת חופש ודרור.

אם אתם צפויים ללדת בתקופה הקרובה, ליקטנו עבורכם שמות אפשריים לבנים ולבנות:

שמות של החג

חמישה שמות יש לחג פסח. להוציא את מנהג האפיקומן וחג המצות, נשארנו עם ארבע אפשרויות לשמות מתאימים: פסח, חירות, אביב וגאולה.

שמות מתוך ההגדה

גיבור יציאת מצרים הוא כמובן משה, אך גם שאר בני משפחתו האמיצים ראויים להנצחה: מרים, אהרון, ציפורה, יוכבד, ועמרם. בהגדה ישנם גיבורים נוספים, המוכרים שבהם הם עקיבא ואליהו.

שמות הקשורים לתפילות החג

טל, בזכות תפילת טל הנאמרת ביום הראשון של החג. שירה, המרמזת על שירת הים הנאמרת ביום השביעי של פסח.

 שמות המסמלים את גאולת העם

דרור, יגאל, גאל, אלישע.

שמות המרמזים על יציאת מצרים

קריעת ים סוף היא הנס הראשון שנועד לעם ישראל ומוכיח להם שאכן אלוהים איתם. ניתן להנציח את הנס בשמות ים או סוף. אפשרות אחרת היא השם סיני, על שם המדבר בו בילו אבותינו 40 שנים.

שמות המסמלים את עונת האביב

אין כמו פרחי האביב המספקים לנו אופציות מגוונים לשמות. לפניכם כמה מהם: ניצן, לוטם, כליל (על שם כליל החורש), נורית, ואיריס.

שמות הקשורים לחודשי האביב

המקפידים על הלוח העברי, יכולים לבחור בשם ניסן. להורים המעדיפים שמות בינלאומיים, יש את השמות הסופר-מגניבים אפריל או מאי. אפשר כמובן לבחור בשם עומר, לציון ספירת העומר המתחילה בחג הפסח.