X

התחלה חדשה: שמות המתאימים לילדי תשרי

רימון, הדס או ערבה? מצאנו לכם את השמות שהכי מתאימים לילדים הראשונים של השנה
ילדה, סל תפוחים, ראש השנה, חגי תשרי
תחל שנה וברכותיה (צילום: depositphotos)

תשרי הוא החודש הכי עמוס בשנה. ארבעה חגים מתרכזים בחודש אחד – ראש השנה, יום כיפור, חג סוכות ושמחת תורה. אם כך, רק מתבקש שהילדים שבאים לעולם בתחילת השנה, יזכו לשם שמתאים לתקופה קדושה וייחודית זו.

שמות המסמלים את ראש השנה – ראש השנה מסמל התחלה חדשה, לכן מתאים כאן מאוד השם ראשית, שהוא שם הנמצא על הגבול הדק שבין ייחודי לטרנדי. בדומה, אפשר למצוא את השם עברי לבת ועבריה לבת, המייצגים את החיבור היהודי ללוח השנה העברי. מבין הברכות של ראש השנה, ניתן למצוא את השמות דבש, תמר ורימון.

שמות המסמלים את יום כיפור – כאן מדובר ביום של חשבון נפש, שבו יותר מכל האדם מתחבר לאלוהיו. ילדים הנולדים בתאריך המקודש ראויים לזכות בשם המעיד על הקשר בינם לבין אלוהים, למשל יהונתן, אליה, ברית, טוהר, אביאל, אליאב, אלישמע או קדוש.

שמות המסמלים את חג סוכות – חג סוכות הוא גם חג האסיף, לכן הולמים השמות אסיף, בר, בראל, ואלומה. במהלך החג מקדשים על ארבעת המינים, מהם נגזרים השמות, הדס, ערבה ודקל. חובבי השמות המיוחדים, גם יכולים לקרוא לבנם אתרוג. המסורתיים יותר ישמחו לתת את שמות אחד משבעת האושפיזין: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף או דוד. בנוסף, חג סוכות הוא אחד משלושת הרגלים, בהם עלו בני ישראל לבית המקדש. בהתאם, אפשר לבחור שמות המרמזים על המנהג כמו ציון, אריאל ודביר. עוד אחת ממסורות החג היא חגיגות שמחת בית השואבה, ואלו השמות המתאימים: אושר, גיל, מיטל, מעיין, ומי-רון.

שמות המסמלים את חג מתן תורה –  החג האחרון החודש תשרי מסמל את המעמד המרגש של קבלת התורה ולכן מתאימים לו שמות כמו מתן, נתן, מתנאל, נתנאל והודיה.