X

וינטג' בנים: שמות של פעם שחזרו להיות טרנדיים

אלישע, ינון או יואל? אלו שמות הבנים שנכנעו לתכתיבי אופנת הווינטג'
ילד, שתילה, צמיחה, שמות ויטג'
השמות חוזרים אל המקורות (צילום: depositphotos)

באופנה מדובר בתופעה מוכרת. פריטים שהיו אופנתיים באמצע המאה הקודמת, וזוכים לפופולריות מחודשת. המושג וינטג' אמנם מגיע מעולם הייננות, אך נשאב גם לאופנה, לעיצוב, לריהוט – וגם לשמות.

יש שמות קלאסיים, כאלה שניתן למצוא בכל דור ודור ותמיד נשמעים עדכניים ונכונים. לעומתם, שמות וינטג' הם שמות שדילגו לפחות על דור אחד, שמות שהיו מקובלים בקרב הסבים והסבתות או בקרב ההורים, נעלמו לזמן ממושך, ופתאום ניתן למצוא כאלה בכל פעוטון או גן ילדים.

אז מהם שמות הווינטג' הכי מדליקים לבנים?

אביתר אלישע – עם כל הכבוד לגיבורי התנ"ך, אביתר הכהן והנביא אלישע, נראה שדווקא הזמרים המוכשרים משבט האמנים, אביתר בנאי ואלישע בנאי -הם אלה שהפכו את השמות המיושנים לטרנדים ומגניבים.

דוד, ישי – גם בלב ליבה ההומה של תל אביב הטרנדית ישי ודוד הם שמות סופר פופולריים לילדים קטנים. אולי בגלל שבעידן בו כל תינוק הוא נסיך, ההורים עדיין חולמים על שושלת המלוכה הכי נוצצת שהייתה פה.

גבריאל, אוריאל, מיכאל – במשך שנים השמות המקוצרים – גבי, אורי ומיכה – נחשבו מודרניים יותר מהגרסה הארוכה. בשנים האחרונות דווקא תוספת האותיות אל, המדגישה את הקשר של שמות המלאכים לאלוהים, היא הגרסה הטרנדית יותר.

יוחאי, ניתאי, אמיתי, ינון  – מדובר בשמות שורשיים, שהוזכרו גם במקורות, אבל היו אהובים במיוחד על ההורים בראשית ההתיישבות. השמות הללו, שהספיקו להיחשב מיושנים לאורך תקופה, חזרו לככב בשמות של ילדי המילניום השני.

עמיחי, עמנואל, הלל – בזמנים קשים שבים וצצים שמות המבטאים את האמונה שלנו בערכים שלשמם אנחנו נלחמים. נראה שזו הסיבה שהשמות עמנואל, הלל ועמיחי זוכים לעדנה מחודשת כשמות טרנדיים.

יואל, מלאכי, חגי – שמות נביאי התרי-עשר נהנים מצליל עדכני ומיוחד, לצד שייכות עמוקה להיסטוריה היהודית. לא במקרה יותר ויותר הורים בעלי מודעות אופנתית בוחרים בשמות אלו לבניהם.

אבישי, אבינועם, אביעד – הצירוף אבי בתחילת השם הוא דו-משמעי ויכול להתייחס לאב של אחד ההורים או לאב הרוחני – אלוהים. כך או כך, שלושת השמות שכמעט ולא נשמעו במשך עשורים, חזרו לרשימת השמות הנפוצים.

 יוגב – אחד השמות הכי צבריים שקיימים, שמשמעו עובד אדמה. פעם להיות חקלאי נחשב למטרה נעלה. דור ההיי-טק כבר לא חולם על חקלאות, אבל מנציח את הכוונות הציוניות בשמות הבנים.