X

ילדי האור: שמות המתאימים לילדים שנולדו בחנוכה

ניסים, מתתיהו או אולי נהוראי וליאור? יש לנו בשבילכם את כל השמות המתאימים לילדי חג האורים
חנוכה, סופגניה, ילד עם דובי
מי רוצה סופגניה? (צילום: depositphotos)

חג חנוכה הוא אחד החגים האהובים, ולא רק בזכות הסופגניות המתוקות. מדובר בחג של אור ושמחה המסמל גבורה וניצחון ושופע ניסים ונפלאות. אם נצא מנקודת הנחה שממילא כל ילד שנולד הוא אור עבור הוריו, שהגיע לעולם בנס הבריאה – נבין למה כל כך מתבקש להעניק לילדי חנוכה, שמות המרמזים על החג.

אספנו עבורכם הצעות לשמות מתאימים:

שמות המסמלים אור – אפשר להתחיל עם השמות הקלאסיים כמו ליאור, אורי, אורון, אורטל, נגה, אורלי, מאיר, נאור, ומאור. גם בין השמות הטרנדיים יש שפע אופציות מתאימות: אור, נהוראי, אליאור, אוראל, אוריאל, נור, נרי, נריה, תאיר, אור-יה, גלאור ואורפז.

שמות המסמלים נס – יש כמובן את השם ניסים, אבל בשנים האחרונות נעשים יותר ויותר פופולריים שמות נוספים כמו: נסלי, לינס, נסיה, פלא, הודיה וטוהר. גם השם אלישע, שכולו וינטאג', מתאים בשל ציון ישועת האל.

שמות המסמלים גבורה – מאז ימי החשמונאים ועד היום, כולנו זקוקים לאומץ וגבורה שיובילו אותנו לנצחון. אלו השמות שיעניקו בטחון לילדים שלכם: איתן, עוז, מעוז, עוזיאל, צור, נחשון, חרות, ואדיר. השם נמרוד גם מתאים לחג והוא מסמל את מרד החשמונאים.

שמות מתוך המסורת – גיבורי הסיפור שמאחורי החג ראויים להנצחת שמם. אולי הם לא נשמעים מאוד עדכניים, אבל השמות המסורתיים עושים קאמבק מפואר. אלו השמות ההולמים את החג: יהודה, שמעון, יוחנן, הלל ומתתיהו.