X

קצר ולעניין: שמות קצרים ומומלצים לבנים

דן, רון או שי? לפניכם רשימת השמות הקצרים הכי יפים לבנים
תינוק, סלסילה, בחירת שם
מילה קטנה יכולה לבטא כל כך הרבה (צילום: depositphotos)

לפעמים מספיקה הברה אחת כדי לבטא עולם ומלואו. במיוחד עבור ההורים חובבי המינימליזם המילולי, מצאנו את השמות שגם הקטנטנים יצליחו להגות בקלי-קלות.

שמות המבטאים שמחה – לא צריך הרבה מילים כדי לתאר את האושר האינסופי שלידת תינוק חדש מביאה למשפחה. צליל קצר יכול להגיד הכול. שמות לדוגמה: גיל, שיר, רן, אור, זיו ורון.

שמות בינלאומיים – בכפר הגלובלי שבו אנחנו חיים, חשוב שגם בעולם הגדול הילד שלנו יוכלו להגיד בקלות את שמו, למשל כשיוזמן לקבל פרס נובל. לא במקרה הפכו השמות הבינלאומיים לטרנד הלוהט ביותר בקרב הורים מעודכנים. לצד שמות ותיקים ומוכרים כמו מקסטום, דין, ורוי, אפשר למצוא גם שמות מיוחדים יותר כמו ריי, יאן, טאי וניל.

שמות תנ"כיים – התנ"ך עמוס בשמות רבי משמעויות ורבדים. מרבית השמות בתנ"ך ארוכים יותר מהברה אחת, אבל מתוך שנים-עשר השבטים, יש גם שניים שזכו בשמות קצרים ויפים: גד ודן. ביננו, אלה לגמרי שמות של טייסים.

שמות מהטבעניר הוא שדה חרוש, בר היא מילה נרדפת לתבואה ולטבע.

שמות הקשורים למים – מים הם מקור החיים ושמות הקשורים למים מבטאים זרימה וצמיחה. אנחנו אהבנו את השמות טל, גל וים. אפשרות נוספת היא השם סוף, המתאר את הצמח הגדל בסמוך למקורות מים. סוף הוא גם שמו של הים שנחצה לשניים בעת יציאת מצרים.

שמות ישראליים – השמות נוי וחן מבטאים יופי. רז הוא סוד, ושי הוא מתנה. ניב הוא שם מעולה לחובבי השפה ומשמעו דיאלקט. צוק הוא סלע גדול ומסמל עוצמה ויציבות. לשם בן יש משמעות בעברית וגם צליל בינלאומי.  לשם חי, שנעשה טרנדי בשנים האחרונות, יש משמעות חזקה של אחיזה בחיים.