X

החיים עם שמי המיוחד: מענית

מענית לב רן מאוד מרוצה מזה שאף אחד לא שוכח את שמה, אבל לילדים שלה היא בחרה שמות מוכרים. אז מה זה בכלל מענית?
מענית לב-רן
"המורות היו שואלות 'מענית, מה ענית?". מענית לב רן (צילום: פרטי)

מי אני? מענית לב רן, נשואה +3.

משמעות השם: "מענית היא מילה תנ"כית. בעבר לפני שהיו חורשים את השדה, היו דוגמים שטח קטן ממנו, חורשים וזורעים. אם האדמה נתנה מענה – ממשיכים עם כל השדה. מענית היא למעשה התלם הראשון שנועד לבדיקת הקרקע. בתשבצים הפירוש למענית הוא תלם".

למה קראו לי כך? "אמא שלי היא קיבוצניקית, מורה לתנ"ך וחובבת השפה העברית. בדרך כלל, מי שמכיר את המילה מענית שואל אם אני הבכורה – אבל לא. אני הבת השלישית ונולדתי בדיוק כשהוריי עברו למושב. מבחינתם אני התלם הראשון שלהם במושב".

איך קוראים לאחים שלך? "אנחנו חמישה אחים ואחיות ולחלקנו שמות סטנדרטיים ולחלק ייחודים: אוהד, עתרת (מלשון עתיר, שפע),טליה ויובל (yovel)".

איך אנשים מגיבים לשמך? "אף פעם לא מבינים את השם בפעם הראשונה, קוראים לי תענית מעיינית או מעלית. יש אנשים שישר אומרים 'וואו!', שואלים אותי מה זה ומתלהבים. יש אחרים שאומרים 'ההורים שלך מתחכמים'. אולי לוקח זמן להבין את השם, אבל אחרי שמבינים – לא שוכחים".

איך היה לגדול עם שם מיוחד? "אני רגילה שתמיד השם שלי מעורר תגובות או בדיחות, אבל אף פעם לא היה משהו טראומתי. כשהייתי תלמידה מורות היו אוהבות להגיד 'מענית, מה ענית?' העיוות הכי מצחיק של השם שלי היה מענונה".

שמות חיבה: "בדרך כלל קוראים לי מעניתוש או ניתוש"

מענית לב רן
"ממליצה על שם מיוחד, אבל לא באקסטרים". משפחת לב רן (צילום: פרטי)

סיפור מצחיק: "אני עובדת בחברת הביטוח הראל, ומפתחים כרגע דמות וירטואלית שתגיב ללקוחות בפורטל החדש. המפתח מכיר אותי ולכן בחר לדמות את השם מענית. אני עוד לא יודעת אם זה השם שייבחר, אבל עכשיו כל ההנהלה הבכירה מכירה אותי".

איזה שמות בחרת לילדים? "הבנות שלי הן יעלה ורונה והבן עינב. בחרתי  שמות שהם לא הכי סטנדרטיים, אבל בלי ללכת לאקסטרים. רציתי שיהיו שמות מוכרים, שיהיה להם קל במקומות חדשים. רציתי לחסוך מהם את הצורך לאיית כל פעם את השם".

האם תמליצי להורים לקרוא לילד בשם מיוחד? "אני אוהבת את העובדה שהשם שלי מיוחד ויש רק אחת כמוני, אבל מה שניסיתי לנטרל לילדים שלי זה את ההתמודדות עם העובדה שאנשים לא מכירים את הצלילים. אני כן ממליצה על שם מיוחד, אבל כזה שיתקבל יחסית בקלות".

החיים עם שמי המיוחד: מידבא

החיים עם שמי המיוחד: מגלי