X

החיים עם שמי המיוחד: מגלי

במשך שבועיים למגלי טרומפר - מידב לא היה שם, עד שהוריה בחרו בשמה של שחקנית צרפתייה ידועה. למה חשבו בעבודה שהיא בחור דרוזי ומה המשמעות בעברית של שמה?
מגלי טרומפר מידב
"השם הוא כמו אתגר לחיים שההורים שלי נתנו לי" מגלי טרומפר-מידב (צילום: פרטי)

מי אני? מגלי טרומפר – מידב, נשואה לארנון + 3

משמעות השם: "השם במקור צרפתי. כל השנים גדלתי עם הידיעה שאין לזה פירוש. לפני עשרים שנה דודים שלי גרו בצרפת ושלחו לי גלויה עם הסבר על השם מגלי. שם היה כתוב שזה גלגול של השם מרגריטה ובלטינית פירוש השם פנינה. אחר כך ראיתי שיש גם שורשים פרסיים לשם, אבל אני לא זוכרת מה הם אומרים".

למה קראו לי כך? "נולדתי בארגנטינה ובאותה תקופה הייתה שחקנית צרפתייה ידועה בשם מגלי. כשנולדתי במשך שבועיים לא היה לי שם. אחרי שבועיים ההורים שלי הגיעו לרשום את שמי במרשם האוכלוסין, ומגלי היה השם האחרון שהיה רשום שם. הוא מצא חן בעיניהם והם החליטו לקרוא לי מגלי".

שמות האחים שלי: "אחותי הגדולה, אחי ואני נולדנו בארגנטינה והמוצא המשפחתי שלנו הוא רוסי פולני. לאחי קוראים פביאן, שזה גם שם צרפתי עם שורשים לטיניים שנפוץ מאוד בארגנטינה. אחותי נולדה גם היא עם שם בעל שורשים לטיניים, אבל כשעלינו ארצה היא החליפה לאורית. אחותי הקטנה כבר נולדה בארץ, ולכן קוראים לה אילה".

איך אנשים מגיבים לשמך? "90 אחוז מהאנשים לא מבינים את שמי. הרבה פעמים קוראים לי מרגלית או הטיות אחרות של השם. פעם הייתי מתקנת כל הזמן, היום פחות. מרגלית בעברית היא אם הפנינה, אז גם המשמעות וגם הצליל דומה ואני חושבת שיכול להיות שיש קשר בין המילים כך שמתאים לי גם מרגלית. יש אנשים שמאוד מתלהבים מהשם, אבל מעולם לא אמרו משהו לא טוב. לרוב אני אומרת 'מגלי – כמו נטלי' אז יותר ברור איך להגות את השם. לפעמים פשוט קוראים לי נטלי. היו לי מחשבות אם לשנות את השם או לא, אבל אלה היו מחשבות חולפות. אני אוהבת את השם שלי".

איך היה לגדול עם שם מיוחד? "כשמורה חדשה קוראת שמות בכיתה ונתקעת, תמיד ידעתי שהיא הגיעה לשם שלי. החוויה שלי תמיד הייתה שההורים נתנו לי אתגר להתמודד אתו. ההורים שלי נתנו לי שם מחשל ובונה אופי. התחושה היא שיש לי משהו ייחודי. אנשים שמכירים אותי לראשונה ושומעים את השם שלי, לא שוכחים, וגם אחרי הרבה זמן יודעים על מי מדובר. כשהתחתנתי חשבתי לשנות את שם המשפחה כי לי קראו טרומפר וארנון הוא מידב, אז אנשים חשבו שזה השם הפרטי והתחילו לקרוא לי מירב".

סיפור מצחיק: "בעבודה עברנו למשרד אחר וכולם ארזו את החפצים שלהם. כשהארגזים הגיעו, המובילים חיפשו בחור דרוזי בשם מג'לי מדייב. לקח זמן להבין שזו אני".

איזה שמות בחרת לילדים? " ליה, גדי ויעל. לא רציתי לתת להם שם שיצטרכו לשאת על גבם כמו שאני מרגישה. מצד שני לא הלכתי על שמות טריוויאליים, כנראה זה היה תהליך בחירה טבעי כי אני לא זוכרת את המחשבה הזו כחלק מההחלטה. ארנון ואני מאוד אוהבים את מלחמת הכוכבים, אז ליה היא על שם הנסיכה ליה וגם על שם סבתא שלי ז"ל – לאה. לגדי לא היה שם עד יום לפני הברית, עברנו על כל השמות וזה מה שהתחבר לשנינו. גד זה מזל אז גדי הוא המזל שלי כי הרגשתי אליו חיבור מאוד גדול מההתחלה וזה גם דומה לג'דיי. ליעל לא היה שם שבועיים, כמוני, אז עברנו על כל השמות ויעל הרגיש לנו נכון. אני חושבת שהשמות בחרו אותם".

האם תמליצי להורים לקרוא לילד בשם מיוחד? "לא הייתי רוצה לתת לילד שלי שם שיצטרך להסביר אותו כל הזמן. מצד אחד יש את הייחוד, ושם מיוחד זה אתגר שכשתגבר עליו הוא יכול לקחת אותך לכיוון מחזק ובונה אופי, מצד שני יש רגעים קשים. אי אפשר לדעת מראש איזה אופי יהיה לילד. אם יש שם שמאוד מדבר להורים והוא ייחודי, לא הייתי אומרת להם לא לתת, אבל לא צריך להיות קיצוני בשום כיוון. גם שם ייחודי צריך להיות הגיוני".

מגלי טרומפר-מידב
"היו לי מחשבות חולפות להחליף את השם". מגלי טרומפר-מידב (צילום: פרטי)

החיים עם שמי המיוחד: מידבא

החיים עם שמי המיוחד: מענית