X

ציונות זה כאן: שמות המתאימים לילדי יום העצמאות

ישראל, משואה או ליעם? לפניכם רשימת שמות לילדים שנולדו ביום ההולדת של המדינה
תינוק, בייבי, כחול לבן
אני ילד ישראלי! (צילום: depositphotos)

יום העצמאות הוא למעשה יום ההולדת של כולנו כעם. זהו תאריך מלא שמחה המסמל את התקומה, העוצמה והאומץ הרב שנדרש מעם ישראל בדרך להקמת המדינה ועד היום. השמות המאפיינים את ילדי יום העצמאות הם שמות חזקים ואופטימיים המבטאים נחישות.

אלו השמות שיחברו את התינוקות החדשים לישראל הוותיקה:

שמות המבטאים את הקשר למדינה – ציון, ישראל, ישראלה. אלו המחפשים לתת לשם גוון יותר מודרני יכולים להסתפק בשם אלה כקיצור לישראלה. השם הטרנדי איה, משמש כראשי תיבות ל"ארץ ישראל היפה". השמות עמי, עמרם, ליעם ועמיעד, מתייחסים לנצחיות העם היהודי. השמות דור ודורי, נותנים מקום של כבוד לדור החדש שקם במדינת ישראל. שמות נוספים פטריוטיים אף יותר: צהל, צהלה, תקומה, מדינה, ומולדת.

שמות המנציחים דמויות ואירועים חשובים – הרצל, על שם חוזה המדינה. דוד, בןגור או יון על שם ראש הממשלה הראשונה דוד בן גוריון. חיים לזכר נשיא המדינה הראשון חיים ויצמן. יאיר, עם שם אברהם שטרן, מפקד הלח"י ששם המחתרת שלו היה יאיר. פלמח על שם פלוגות המחץ של ההגנה. הראל על שם היחידה שכבשה את הדרך לירושלים במלחמת העצמאות.

שמות הקשורים למנהגי החג – יום העצמאות מצוין בה' באייר, לכן השם אייר מתאים מאוד, וגם מבטיח שאף אחד לא ישכח את יום ההולדת של הילד. אפשרות נוספת היא השם משואה, שם מלא עוצמה הנותן כבוד לטכס הדלקת המשואות המסורתי. השם דינור, מסמל את זיקוקי הדינור שאין אף חגיגת עצמאות בלעדיהם.

שמות המבטאים את ערכי ישראל – השמות חרות ודרור מבטאים את העצמאות והשחרור של עמנו. שלום ותקווה מסמלים את השאיפות לימים שלווים יותר. השמות שחר וראשית מסמלים את ההתחלה החדשה של עם ישראל והחזרה מהגלות. הלל מבטא גם שמחה וגם הודיה על הקמת המדינה. ואיך אפשר בלי שמות המבטאים בטחון ועוצמה? ואלו הם: איתן, עוז, צור, צורי, צוריאל ונחשון.