צירוף המילים "אבי" ו"תר"
שם בלועזית:
Eviatar, Evyathar
מין:
בן
מקור השם: התנ''ך, השפה העברית
קטגוריות:
ישראלי, מהמקורות
משמעות השם אביתר:
השם אביתר מורכב מהמילים "אבי" ו"תר". פירוש המילה תר היא מחפש. אביתר הכהן היה מבניו של אחימלך ומכהני נוב. שאול המלך חשד כי אבימלך מסייע לדוד ופקד לרצוח אותו ואת כל בני ביתו. אביתר היה הניצול היחיד מהטבח, ולאחריו חבר לדוד והיה מנאמניו. במהלך מרד אבשלום נותר אביתר נאמן לדוד המלך. בהמשך, במהלך המאבק על המלוכה בין אדוניהו בן חגית לשלמה בן בת-שבע, צידד אביתר באדוניהו. שלמה, שזכה במלוכה, חס על חיי אביתר בזכות נאמנותו לאביו.
השם אביתר מורכב מהמילים "אבי" ו"תר". פירוש המילה תר היא מחפש. אביתר הכהן היה מבניו של אחימלך ומכהני נוב. שאול המלך חשד כי אבימלך מסייע לדוד ופקד לרצוח אותו ואת כל בני ביתו. אביתר היה הניצול היחיד מהטבח, ולאחריו חבר לדוד והיה מנאמניו. במהלך מרד אבשלום נותר אביתר נאמן לדוד המלך. בהמשך, במהלך המאבק על המלוכה בין אדוניהו בן חגית לשלמה בן בת-שבע, צידד אביתר באדוניהו. שלמה, שזכה במלוכה, חס על חיי אביתר בזכות נאמנותו לאביו.
מפורסמים בעלי אותו שם:
אביתר בנאי, אביתר לזר
אביתר בנאי, אביתר לזר
פירוש השם אביתר לפי הקבלה:
השילוב בין המילים "אבי" ו"תר" מרמז על חיפוש אחר החיבור לשורשים ומסמל המשכיות. אביתר הכהן היה הניצול היחיד מבין כוהני נוב ומנאמני דוד המלך. שמו מסמל נאמנות, חיבור למלוכה וקשר עמוק לאלוהים ולמסורת.
השילוב בין המילים "אבי" ו"תר" מרמז על חיפוש אחר החיבור לשורשים ומסמל המשכיות. אביתר הכהן היה הניצול היחיד מבין כוהני נוב ומנאמני דוד המלך. שמו מסמל נאמנות, חיבור למלוכה וקשר עמוק לאלוהים ולמסורת.
ציטוט מן המקורות:
"וַיֹּאמֶר דָּוִד, אֶל-אֶבְיָתָר הַכֹּהֵן בֶּן-אֲחִימֶלֶךְ, הַגִּישָׁה-נָּא לִי, הָאֵפוֹד; וַיַּגֵּשׁ אֶבְיָתָר אֶת-הָאֵפוֹד, אֶל-דָּוִד. וַיִּשְׁאַל דָּוִד בַּיהוָה לֵאמֹר, אֶרְדֹּף אַחֲרֵי הַגְּדוּד-הַזֶּה הַאַשִּׂגֶנּוּ; וַיֹּאמֶר לוֹ רְדֹף, כִּי-הַשֵּׂג תַּשִּׂיג וְהַצֵּל תַּצִּיל" (שמואל א', ל', ז'-ח').
"וַיֹּאמֶר דָּוִד, אֶל-אֶבְיָתָר הַכֹּהֵן בֶּן-אֲחִימֶלֶךְ, הַגִּישָׁה-נָּא לִי, הָאֵפוֹד; וַיַּגֵּשׁ אֶבְיָתָר אֶת-הָאֵפוֹד, אֶל-דָּוִד. וַיִּשְׁאַל דָּוִד בַּיהוָה לֵאמֹר, אֶרְדֹּף אַחֲרֵי הַגְּדוּד-הַזֶּה הַאַשִּׂגֶנּוּ; וַיֹּאמֶר לוֹ רְדֹף, כִּי-הַשֵּׂג תַּשִּׂיג וְהַצֵּל תַּצִּיל" (שמואל א', ל', ז'-ח').