X

מאיג'פט עד מרוקאן: השמות המוזרים של ילדי הסלבס בעולם

למה מייקל ג'קסון קרא לבתו פריס ומי התכוון לקרוא לבתו נסיכה בעברית? כל מה שרציתם לדעת על השמות הלוהטים של ילדי הוליווד
ילד עם מצלמה, סלבס, אור הזרקורים, כוכב נולד
כוכב נולד. מי ינחש איך קוראים לו? (צילום: depositphotos)

הם מצליחים, עשירים, יפים ומוכשרים, אבל גם קצת מטורפים. אחרת אין דרך להסביר למה הם בוחרים להעניק לילדים שלהם שמות כל כך מוזרים. הכירו את השמות הכי משונים של ילדי הכוכבים הבינלאומיים.

הוויז הפרטי של הסלבס

מפורסמים רבים קוראים לילדיהם על שם אתרים בעולם. לרוב לשם מתלווה איזה סיפור עסיסי שקשור לאותו מיקום.

מייקל ג'קסון האגדי קרא לבתו פריס, וסיפר שנקראה כך בשל העובדה ששם נוצרה. קצת TMI  בעיננו, אבל היי! לאחים של פריס קוראים פרינס מייקל, שם מגלומני בכל קנה מידה ובלאנקט – כן, שמיכה. כך יוצא שפריס ג'קסון יצאה ממש בזול.

לפי השמועות גם ויקטוריה ודיוויד בקהאם הנציחו את מיקום המעשה שהוביל ללידת בנם הבכור – ברוקלין. אנחנו רק תוהים מה זה אומר לגבי שמות אחיו, רומיאו וקרוז. לנסיכה הקטנה של משפחת בקהאם קוראים הארפר סבן. לפי הדיווחים הארפר הוא שם של גיבורת ספרי ילדים, האהובה על בני המשפחה וסבן (7) הוא מספר חולצתו של האב החתיך בקבוצת מנצ'סטר יונייטד. באחד הראיונות סיפר בקהאם כי אם זה היה תלוי באחיה הגדולים, העלמה שבע הייתה נקראת בכלל ג'סטין ביבר. הולי שיט!

ריס וית'רספון מאוד גאה בשורשיה בדרום ארצות הברית. לדבריה היא צאצאית ישירה של אחד מחותמי מגילת העצמאית האמריקאית. זו כנראה הסיבה שבחרה לקרוא טנסי לבתה מנישואיה השניים לסוכן השחקנים ג'ים טות.

סולן להקת U-2, בונו, ממש אוהב גיאוגרפיה. לבתו הבכורה הוא בחר את השם ג'ורדן (ירדן) ולבתו השנייה קרא ממפיס איב. כשממפיס גדלה, העדיפה לוותר על השיוך הגיאוגרפי והפכה לשחקנית בשם איב יוסון.

שם בתה הבכורה של מדונה הוא לורדס, על שם עיר באזור הפרינאים בצרפת.

הזמרת המוכשרת אלישה קיז ובעלה סוויז ביטס התחברו למזרח התיכון ולבנם הבכור קראו איג'יפט דאוד, או בתרגום חופשי: מצרים דוד. הם המשיכו באותו סגנון עם בנם השני, ג'נסיס עלי דין.

הניחוח הערבי מככב גם בשם בנה של מריה קארי מורוקאן רוק סקוט. לילד שנקרא על שם מרוקו יש גם אחות תאומה – מונרו, שנקראת כך על שם מרילין המהממת.

קים קרדישיאן וקניה ווסט כנראה לא היו סגורים על הכיוון אליו רצו להגיע, לכן בנם הבכור נקרא נורת' ווסט, כלומר צפון מערב. הבן השני כבר זכה לשם סיינט ווסט – קדוש, לא פחות.

היהודים של הוליווד

אולי זה קצת פרובנציאלי מצדנו, אבל כולנו נוטים להרגיש קירבה מיוחדת לנציגי עמנו המפורסמים ונרגשים לגלות חיבורים יהודים בשמותיהם.

נטלי פורטמן גאה מאוד בשורשים הישראליים שלה, היא גם דוברת עברית ואפילו למדה כאן שנה באוניברסיטה העברית. אולי כדי להוכיח את בקיאותה בכתב, לבנה הבכור נתנה את השם אלף, ממש כמו האות הראשונה בא-ב העברי. לבתה נתנה שם יהודי יותר סטנדרטי – עמליה.

הזית הוא אחד משבעת המינים והיינו רוצים לחשוב שזו הסיבה שדרו בארימור קראה לבתה אוליב.

אוליב הוא גם שם בתם של סשה ברון כהן ואיילה פישר. לבתם השנייה קוראים אלולה, בואו נגיד שמדובר במחווה לחודש אלול.

טום קרוז הוא אמנם נציג בולט של דת הסיינטולוגיה, אבל כשנשאל מדוע הוא ואשתו לשעבר, קייטי הולמס, בחרו בשם סורי לבתם, הסביר בפשטות שמשמעות השם היא נסיכה בעברית. אבשלום קור היה בהלם! טום קרוז מכיר מילה בעברית שאף אחד מאתנו לא ידע עליה?

ורק היהודי הכי חזק בהוליווד, סטיבן שפילברג, ביאס אותנו עם שמות משונים, שאין להם שום קשר אלינו – דסטרי (על שם דמות מוכרת ממערבונים) וסאוויר אברי.

השם ישתבח

גם כשאתה סלב בינלאומי, מסתתר לפעמים בפנים איזה גרופי קטן שרק רוצה להנציח את גיבור נעוריו. זה כנראה מה שחשב ניקולאס קייג' שנתן לבנו את השם קל-אל, אותו שם שקיבל סופרמן מהוריו הביולוגיים בכוכב קריפטון.

גוון סטפני, הרוקרית המוחצנת, החליטה לקרוא לבנה בלא פחות משלושה שמות: זומה נסטה רוק. זומה הוא חוף במאליבו ביץ', נסטה הוא שמו המקורי של בוב מארלי, ורוק זה… נו, אתם יודעים.

הזמרת פרגי ובן זוגה ג'וש דוהמל החליטו שבנם ייקרא אקסל ג'ק, כמחווה לאקסל רוז. אשלי סימפסון כנראה מקווה שבנה יזוז כמו ג'אגר (או לפחות ישיר כמוהו), לכן בחרה לקרוא לו ג'אגר סנואו.

גם ג'רמיין ג'קסון, האח של, החליט לקרוא לבנו על שם אישיות נערצת בעיניו ובחר בשם ג'רמג'סטי. הנרקסיזם בהחלט נשאר במשפחה.

הזוג המלכותי של המוזיקה, ביונסה וג'יי.זי קראו לפאשניסטה הבכורה שלהם בלו אייבי. כנראה היה להם קשה למצוא שמות לתאומים, לכן הסתפקו בבי ושון: בי כמו ביונסה (או קווין בי) ושון כמו שמו האמיתי של ג'יי.זי, שון קרטר.

התפוח לא נופל רחוק

אפל הוא לא רק תפוח, פרי גן העדן וחברת מחשוב מצליחה. אפל הוא גם שם בתם הבכורה של גווינית' פאלטרו וכריס מרטין. לאחיה הצעיר הסתפקו בשם הסטנדרטי מוזס.

דמי מור וברוס ויליס העבירו את הגנים המשובחים שלהם לשלושה ילדים. כנראה שהם חשבו שזה מספיק כדי שיסתדרו בעולם עם השמות רומר גלן, סקוט לה-רו וטלולה בלה.

בפרס ההורים המשקיעים זוכים אנג'לינה ג'ולי ובעלה לשעבר בראד פיט, שהיו צריכים לבחור שמות לששת ילדיהם: מדוקס, פקס, זהרה, שילו, ויויאן ונוקס. ניכר שהיצירתיות של השניים הלכה ודעכה עם השנים. יכול להיות שזה מה הוביל לפרידה המתוקשרת?