X

מיכל פוקס: "הופתעתי מהשם שהאבא בחר"

איך קראה השורדת הכי פוטוגנית על המסך לבנה הקטן?
מיכל פוקס ומייקי
מיכאל שלי. מיכל פוקס והבן שלה (צילום:

מיכל פוקס (35), המתמודדת החזקה והנבונה של "הישרדות – איי פלוואן", אם חד-הורית לבנה בן ה-5, עובדת בחברת אשראי ומתגוררת בתל-אביב.

ספרי לנו על השם שבחרת לבנך?

"לבן שלי קוראים מיכאל והכינוי שלו הוא מייקי".

מתי ידעת שזה יהיה השם?

"אני בכלל רציתי לקרוא לו אורי או אלון אבל אורן, אבא של מייקי לא הסכים ורצה שנקרא לו נועם. מאחר ואנחנו לא נשואים רציתי שיישא גם את שם משפחתי ובבית חולים קראנו לו פוקס טל (פוקס, שם משפחתי וטל זהו שם המשפחה של אורן). לפני שיצאנו מבית החולים, אורן חזר לסניף משרד הפנים באיכילוב ושינה את שם המשפחה של הגוזל שלו לטל פוקס ועל הדרך קרא לו מיכאל. הייתי בטוחה שהוא מסתלבט עליי כי לא הסכמנו על השם הזה וזה אפילו לא עלה בשיחות בינינו".

מיכל פוקס ומייקי
מיכל ומיכאל. צילום מהאלבום הפרטי

איך הוא הגיע לשם מיכאל?

"אמא של אורן רצתה לקרוא לו מיכאל אבל בסוף קראה לו אורן. הוא גם אמר שאני יכולה להחליף את השם אם ארצה".

ומתי הייתה הסכמה מצדך?

"במשך שבוע התלבטנו כיצד לקרוא לבננו. עוד בדרך לברית התווכחנו על השם נועם או אלון. עדי, חברתי הטובה התקשרה אלי ואמרה לי שמיכאל זה שם מצויין. יש לו את כל האותיות של מיכל וא׳ של אורן. התלהבתי מהנימוק וככה נשאר השם מיכאל".

אז למה מייקי בעצם?

"אנחנו קוראים לו מייקי כי מיכאל נשמע לנו קצת בוגר לילד קטן… אבל אני מתה על השם הזה".

פירוש השם מיכאל (בינלאומי, מהמקורות): השם מיכאל מורכב משתי מילים "מי" ו"כאל", ומשמעו הבעת אמונה באלוהים. במקורות מופיע השם כמה פעמים: מיכאל, אביו של סתור, נשיא שבט אשר. מיכאל בן בעשיה משבט הלוי, מיכאל, אביו של עומרי משבט יששכר. המוכר מכולם הוא המלאך מיכאל, מבין ארבעת מלאכי השרת המוזכרים בקריאת שמע.