יוסף, בנם של רחל ויעקב
שם בלועזית:
Joseph, Yosef, Josef, Yoseph
מין:
בן
מקור השם: התנ''ך
קטגוריות:
בינלאומי, ישראלי, מהמקורות
משמעות השם יוסף:
יוסף היה בנם של רחל אמנו ויעקב אבינו. שמו נגזר מהשורש י.ס.פ, בתקווה שרחל תוסיף ותלד בן נוסף. במקורות נקרא יוסף הצדיק וזכה גם לכינוי "בעל החלומות". יוסף היה בנו האהוב של יעקב. אחיו הגדולים קינאו בו ומכרו אותו לעבדות במצרים, שם פירש את חלומות המלך פרעה ועלה לגדולה. כשאחיו הגיעו במצוות יעקב למצרים, הם לא זיהו את אחיהם ולאחר שהזדהה בפניהם ושמע כי אביו עודנו חי, הגיעו בעקבותיו כל בני יעקב למצרים.
יוסף היה בנם של רחל אמנו ויעקב אבינו. שמו נגזר מהשורש י.ס.פ, בתקווה שרחל תוסיף ותלד בן נוסף. במקורות נקרא יוסף הצדיק וזכה גם לכינוי "בעל החלומות". יוסף היה בנו האהוב של יעקב. אחיו הגדולים קינאו בו ומכרו אותו לעבדות במצרים, שם פירש את חלומות המלך פרעה ועלה לגדולה. כשאחיו הגיעו במצוות יעקב למצרים, הם לא זיהו את אחיהם ולאחר שהזדהה בפניהם ושמע כי אביו עודנו חי, הגיעו בעקבותיו כל בני יעקב למצרים.
מפורסמים בעלי אותו שם:
יוסף לפיד, יוסף שילוח, יוסף סידר, יוסי בניון
יוסף לפיד, יוסף שילוח, יוסף סידר, יוסי בניון
פירוש השם יוסף לפי הקבלה:
יוסף היה בנה הבכור של רחל, הבן ה-11 של יעקב והאהוב מכל בניו. אחד מתוך שנים עשר השבטים. אמו רחל בחרה את השם בתקווה שתצליח להביא בן נוסף. "וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ יוֹסֵף לֵאמֹר יֹסֵף יְהוָה לִי בֵּן אַחֵר" (בראשית ל', כ''ד). השם יוסף מתאים להורים המעוניינים בצאצצאים נוספים בעתיד, ומסמל אדם צדיק ובעל אישיות ייחודית.
יוסף היה בנה הבכור של רחל, הבן ה-11 של יעקב והאהוב מכל בניו. אחד מתוך שנים עשר השבטים. אמו רחל בחרה את השם בתקווה שתצליח להביא בן נוסף. "וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ יוֹסֵף לֵאמֹר יֹסֵף יְהוָה לִי בֵּן אַחֵר" (בראשית ל', כ''ד). השם יוסף מתאים להורים המעוניינים בצאצצאים נוספים בעתיד, ומסמל אדם צדיק ובעל אישיות ייחודית.
ציטוט מן המקורות:
"וְיִשְׂרָאֵל, אָהַב אֶת-יוֹסֵף מִכָּל-בָּנָיו--כִּי-בֶן-זְקֻנִים הוּא, לוֹ; וְעָשָׂה לוֹ, כְּתֹנֶת פַּסִּים. וַיִּרְאוּ אֶחָיו, כִּי-אֹתוֹ אָהַב אֲבִיהֶם מִכָּל-אֶחָיו--וַיִּשְׂנְאוּ, אֹתוֹ; וְלֹא יָכְלוּ, דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם. וַיַּחֲלֹם יוֹסֵף חֲלוֹם, וַיַּגֵּד לְאֶחָיו; וַיּוֹסִפוּ עוֹד, שְׂנֹא אֹתוֹ. וַיֹּאמֶר, אֲלֵיהֶם: שִׁמְעוּ-נָא, הַחֲלוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר חָלָמְתִּי. וְהִנֵּה אֲנַחְנוּ מְאַלְּמִים אֲלֻמִּים, בְּתוֹךְ הַשָּׂדֶה, וְהִנֵּה קָמָה אֲלֻמָּתִי, וְגַם-נִצָּבָה; וְהִנֵּה תְסֻבֶּינָה אֲלֻמֹּתֵיכֶם, וַתִּשְׁתַּחֲוֶיןָ לַאֲלֻמָּתִי. וַיֹּאמְרוּ לוֹ, אֶחָיו, הֲמָלֹךְ תִּמְלֹךְ עָלֵינוּ, אִם-מָשׁוֹל תִּמְשֹׁל בָּנוּ; וַיּוֹסִפוּ עוֹד שְׂנֹא אֹתוֹ, עַל-חֲלֹמֹתָיו וְעַל-דְּבָרָיו. וַיַּחֲלֹם עוֹד חֲלוֹם אַחֵר, וַיְסַפֵּר אֹתוֹ לְאֶחָיו; וַיֹּאמֶר, הִנֵּה חָלַמְתִּי חֲלוֹם עוֹד, וְהִנֵּה הַשֶּׁמֶשׁ וְהַיָּרֵחַ וְאַחַד עָשָׂר כּוֹכָבִים, מִשְׁתַּחֲוִים לִי. וַיְסַפֵּר אֶל-אָבִיו, וְאֶל-אֶחָיו, וַיִּגְעַר-בּוֹ אָבִיו, וַיֹּאמֶר לוֹ מָה הַחֲלוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר חָלָמְתָּ: הֲבוֹא נָבוֹא, אֲנִי וְאִמְּךָ וְאַחֶיךָ, לְהִשְׁתַּחֲוֹת לְךָ, אָרְצָה. וַיְקַנְאוּ-בוֹ, אֶחָיו; וְאָבִיו, שָׁמַר אֶת-הַדָּבָר" (בראשית ל''ז, ג'-י''א).
"וְיִשְׂרָאֵל, אָהַב אֶת-יוֹסֵף מִכָּל-בָּנָיו--כִּי-בֶן-זְקֻנִים הוּא, לוֹ; וְעָשָׂה לוֹ, כְּתֹנֶת פַּסִּים. וַיִּרְאוּ אֶחָיו, כִּי-אֹתוֹ אָהַב אֲבִיהֶם מִכָּל-אֶחָיו--וַיִּשְׂנְאוּ, אֹתוֹ; וְלֹא יָכְלוּ, דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם. וַיַּחֲלֹם יוֹסֵף חֲלוֹם, וַיַּגֵּד לְאֶחָיו; וַיּוֹסִפוּ עוֹד, שְׂנֹא אֹתוֹ. וַיֹּאמֶר, אֲלֵיהֶם: שִׁמְעוּ-נָא, הַחֲלוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר חָלָמְתִּי. וְהִנֵּה אֲנַחְנוּ מְאַלְּמִים אֲלֻמִּים, בְּתוֹךְ הַשָּׂדֶה, וְהִנֵּה קָמָה אֲלֻמָּתִי, וְגַם-נִצָּבָה; וְהִנֵּה תְסֻבֶּינָה אֲלֻמֹּתֵיכֶם, וַתִּשְׁתַּחֲוֶיןָ לַאֲלֻמָּתִי. וַיֹּאמְרוּ לוֹ, אֶחָיו, הֲמָלֹךְ תִּמְלֹךְ עָלֵינוּ, אִם-מָשׁוֹל תִּמְשֹׁל בָּנוּ; וַיּוֹסִפוּ עוֹד שְׂנֹא אֹתוֹ, עַל-חֲלֹמֹתָיו וְעַל-דְּבָרָיו. וַיַּחֲלֹם עוֹד חֲלוֹם אַחֵר, וַיְסַפֵּר אֹתוֹ לְאֶחָיו; וַיֹּאמֶר, הִנֵּה חָלַמְתִּי חֲלוֹם עוֹד, וְהִנֵּה הַשֶּׁמֶשׁ וְהַיָּרֵחַ וְאַחַד עָשָׂר כּוֹכָבִים, מִשְׁתַּחֲוִים לִי. וַיְסַפֵּר אֶל-אָבִיו, וְאֶל-אֶחָיו, וַיִּגְעַר-בּוֹ אָבִיו, וַיֹּאמֶר לוֹ מָה הַחֲלוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר חָלָמְתָּ: הֲבוֹא נָבוֹא, אֲנִי וְאִמְּךָ וְאַחֶיךָ, לְהִשְׁתַּחֲוֹת לְךָ, אָרְצָה. וַיְקַנְאוּ-בוֹ, אֶחָיו; וְאָבִיו, שָׁמַר אֶת-הַדָּבָר" (בראשית ל''ז, ג'-י''א).