נתינה, מתנה
שם בלועזית:
Matan, Mathan
מין:
יוניסקס
מקור השם: השפה העברית, התנ''ך
קטגוריות:
טרנדי, ישראלי, מהמקורות
משמעות השם מתן:
מתן בא מהשורש נ.ת.נ והוא מתייחס לנתינה. המושג "מתן בסתר" מתייחס למצווה שנעשתה שלא לצורך קבלת הוקרה. מעמד מתן תורה הוא האירוע החשוב במסורת ישראל ושמו השני של חג השבועות. מתן היה אביו של שפטיה, משרי המלך צדקיהו. השם מתן גם מופיע בהקשר שלילי, ככהן הבעל בתקופת מלוכת עתליה ואחזיהו.
מתן בא מהשורש נ.ת.נ והוא מתייחס לנתינה. המושג "מתן בסתר" מתייחס למצווה שנעשתה שלא לצורך קבלת הוקרה. מעמד מתן תורה הוא האירוע החשוב במסורת ישראל ושמו השני של חג השבועות. מתן היה אביו של שפטיה, משרי המלך צדקיהו. השם מתן גם מופיע בהקשר שלילי, ככהן הבעל בתקופת מלוכת עתליה ואחזיהו.
מפורסמים בעלי אותו שם:
מתן חודרוב, מתן וילנאי
מתן חודרוב, מתן וילנאי
פירוש השם מתן לפי הקבלה:
מתן בסתר משמעו נתינה ללא בקשת תמורה. המושג מתן תורה מסמל את החיבור העמוק בין אלוהים לעם ישראל. השם מתן מופיע בתנ''ך בשני הקשרים - חיובי ושלילי. האישיות החיובית באה לידי ביטוי במתן, אבי שפטיה משרי המלך צדקיהו. עם זאת, מתן מופיע גם ככהן הבעל אשר הומת על ידי נאמניו של יהוידע הכהן.
מתן בסתר משמעו נתינה ללא בקשת תמורה. המושג מתן תורה מסמל את החיבור העמוק בין אלוהים לעם ישראל. השם מתן מופיע בתנ''ך בשני הקשרים - חיובי ושלילי. האישיות החיובית באה לידי ביטוי במתן, אבי שפטיה משרי המלך צדקיהו. עם זאת, מתן מופיע גם ככהן הבעל אשר הומת על ידי נאמניו של יהוידע הכהן.
ציטוט מן המקורות:
"וַיִּשְׁמַע שְׁפַטְיָה בֶן-מַתָּן, וּגְדַלְיָהוּ בֶּן-פַּשְׁחוּר, וְיוּכַל בֶּן-שֶׁלֶמְיָהוּ, וּפַשְׁחוּר בֶּן-מַלְכִּיָּה: אֶת-הַדְּבָרִים--אֲשֶׁר יִרְמְיָהוּ מְדַבֵּר אֶל-כָּל-הָעָם, לֵאמֹר" (ירמיהו ל''ח, א'), "וַיָּבֹאוּ כָל-עַם הָאָרֶץ בֵּית-הַבַּעַל וַיִּתְּצֻהוּ, אֶת-מִזְבְּחֹתָו וְאֶת-צְלָמָיו שִׁבְּרוּ הֵיטֵב, וְאֵת מַתָּן כֹּהֵן הַבַּעַל, הָרְגוּ לִפְנֵי הַמִּזְבְּחוֹת; וַיָּשֶׂם הַכֹּהֵן פְּקֻדֹּת, עַל-בֵּית יְהוָה" (מלכים ב', י''א, י''ח).
"וַיִּשְׁמַע שְׁפַטְיָה בֶן-מַתָּן, וּגְדַלְיָהוּ בֶּן-פַּשְׁחוּר, וְיוּכַל בֶּן-שֶׁלֶמְיָהוּ, וּפַשְׁחוּר בֶּן-מַלְכִּיָּה: אֶת-הַדְּבָרִים--אֲשֶׁר יִרְמְיָהוּ מְדַבֵּר אֶל-כָּל-הָעָם, לֵאמֹר" (ירמיהו ל''ח, א'), "וַיָּבֹאוּ כָל-עַם הָאָרֶץ בֵּית-הַבַּעַל וַיִּתְּצֻהוּ, אֶת-מִזְבְּחֹתָו וְאֶת-צְלָמָיו שִׁבְּרוּ הֵיטֵב, וְאֵת מַתָּן כֹּהֵן הַבַּעַל, הָרְגוּ לִפְנֵי הַמִּזְבְּחוֹת; וַיָּשֶׂם הַכֹּהֵן פְּקֻדֹּת, עַל-בֵּית יְהוָה" (מלכים ב', י''א, י''ח).